underslide-1

Ind og udskrivning

Såfremt en borger er interesseret i at flytte på Kløverengen, og såfremt borgeren af hjemkommunen vurderes til at være omfattet af Kløverengens målgruppe, retter den pågældende kommune henvendelse til Kløverengens daglige ledere og sender efterfølgende de relevante sagsakter omkring den pågældende borger. Kløverengen vurderer så, hvorvidt det er en sag, som Kløverengen kan påtage sig – om Kløverengen er det rette sted for borgeren at bo, ud fra de spidskompetencer, som
Kløverengen har indenfor lidelser som fx skizofreni, at høre stemmer, psykoser, selvskadende adfærd, ADHD, OCD, m.fl.

 

Kløverengen vurderer således fra sag til sag, om det er en opgave, som Kløverengen kan løfte, og om hvorvidt den pågældende borger vil passe ind i den gruppedynamik der pt er på Kløverengen.

Der findes således ikke en kronologisk venteliste, kommende beboere kan blive skrevet op på, men nærmere en prioriteret venteliste, da Kløverengen altid inddrager et hensyn til den samlede beboer-gruppe på Kløverengen. Der tages eksempelvis højde for botilbuddets fælles synergi – sammensætningen af borgerne – for at skabe et godt sted at være for alle.

 

Når Kløverengen har gennemgået de relevante sagsakter, kommer vi med en saglig begrundelse til hjemkommunen for enten tilsagn eller afslag.Såfremt Kløverengen har plads og kan se borgeren passe ind i botilbuddet, så planlægges et besøg på Kløverengen med den pågældende sagsbehandler samt borgeren. Hér informeres borgeren om

Kløverengens tilbud, hvilke forventninger Kløverengen har til borgeren, hvilke forventninger borgeren har til Kløverengen – således at borgeren ved, hvad han/hun siger ’ja’ til.

 

111 stue 84 langt

 

Ved indskrivning;

  • Boligen er til rådighed enten d. 1. eller den 15. i måneden. (Konkret indflytning aftales med Kløverengen).
  • Borgeren skal betale husleje fra den dag han/hun tilbydes boligen. Hvis borgeren først flytter ind 14 dage efter, at vedkommende er blevet tilbudt boligen, opkræves der husleje stadig fra den dato, hvor boligen er blevet tilbudt. Ligeledes opkræves kommunen takst fra den dag, hvor borgeren er blevet tilbudt boligen.
  • Få alle praktiske detaljer i stand før indflytning mht. kontrakter, informationer om borgeren, etc.
  • Når dato for indflytning er fastlagt, skal Kløverengen have al dokumentation omkring borgerens medicin, have recepter på serveren på vedkommende, samt medicin, der er doseret og kontrolleret til 2 ugers brug. (Kløverengen hjælper gerne borgeren med at søge tilskud til medicin fx via ’kroniker-tilskud’).

Ved indskrivning af borgeren på Kløverengen, skal Kløverengen have en underskrevet kontrakt fra sagsbehandler/fra myndighed. Dette som et bevis overfor Kløverengen, at der er betalingstilsagn på den pågældende borger.
Ligeledes skal Kløverengen i forbindelse med indflytning (og senest 1 måned efter indflytning) have konkrete indsatsmål fra sagsbehandleren omkring borgeren (aftalt i samarbejde med borgeren), generelle informationer omkring borgeren samt kontaktoplysninger på den ansvarlige sagsbehandler.

 

Udskrivning af en borger sker på baggrund af møde med sagsbehandler, hvor der i fællesskab vurderes, om borgeren er klar til at skulle videre ud i egen bolig eller alternativt et bofællesskab, etc.

Det er hjemkommunen der skal melde udskrivning; en borger kan ikke uden sin hjemkommune ”opsige” sit ophold på Kløverengen. På et møde med sagsbehandleren vil der ligeledes blive aftalt dato for udflytning

Fraflytning fra lejligheden sker midt eller i slutningen af en måned. Ligeledes betaler beboeren husleje til den dag han/hun flytter.

Hvis der evt. er en husleje-restance, når beboeren fraflytter, så aftales det med Kløverengen, hvordan denne restance kan betales. Såfremt husleje-restancen ikke betales, vil sagen overgå til inkasso.